♥Luku 2♥                                                                       

 

Seuraavana päivänä oli koulua. Anna ei olisi halunnut kouluun, kun sattui kuulemaan sivussa kun Laura ja Jessica juttelivat matematiikan opettaja Marjatasta. Marjatta oli vanha, mutta hyvin tarkka. Jessicankin Marajatta oli saanut moneseti kiinni. Käytävällä Lauraa ja Annaa vastaan oli tullut Elizabeth, joka työskenteli pyöräkauppa Suirella. ''Laura, se pyörä, mitä ihalit aijemmin, on kadonnut!'' Elizabeth huudahti. Lauran mahassa velloi. Hän tiesi, että Jessica oli varas, ja oli varastanut pyörän. Ei sillä että Laura olisi ollut mukana, Laura oli yksi kilteimmistä tytöistä Girtownissa. Ja Laura viihtyi Girtownissa loistavasti. Etenkin nyt, kun Anna oli siellä. Koulun posteljooni, Maria, juoksi Annan ja Lauran kiinni. ''Anna Valli ja Laura Saarinen?'' Maria kysyi, ja tytöt nyökkäsivät. Anna pyyhkäisi tummaa tukkaansa olan yli. Hän näytti sievältä. ''Teille on kirjeet. Ne tuli tänne, koska joku Tiina ei osannut lähettää niitö teille kotiin,'' Maria kertoi ja kaivoi repustaan kuluneen kansion, ja veti sieltä esiin kaksi kirjekuorta. Toinen oli selvästikkin Hannalta, toinen Tiinalta. ''Kiitos, Maria!'' Laura huikkasi Marian perään, kun Maria lähti ottamaan erästä Nikolas Bullenbullen nimistä poikaa kiinni.  Hannan kirje kuuluui näin:

Hei Laura ja Anna!
Anna, kuulin että olet Lauran luona kylässä loppuvuoden. Onko se totta? Kai minäkin saan tulla käymään siellä, Laura? Minulla on niin kamala ikävä Laura sinua! Ja Annaa myös, vaikka Anna on ollut poissa vasta vuorokauden. Anna, olet huippu kiva! Laura, olet paras!
 Olen sitten kirjoittanut tämän uudella geelikynälläni, jonka sain Timiltä. Kummaa, eikös? Toivottavasti tulet pian käymään täällä! Ja, hmm... Tiina laittoi oman kirjeensä mukaan. Mutta minä olen kadottanut osoitteesi! Joten, me selvitimme teidän koulunne nimen, ja tadaa, lähetimme kirjeen tänne.Timo kyseli, mitä kirjeet sisältävät. Sanoin vaan, et ne on Anna Vallille, ja Laura Saariselle. Ei sille kuuluu, kenelle, tai mitä näissä kirjeissä on! Argg... Malla on nykyään kamala. Se meikkaa joka käänteessä, jopa hissan tunnilla. Liika tunnista nyt puhumattakaan! Ja kukaan ei enää siedä sitä, ei ees Tiina, vaikka Malla ja Tiina ovat olleet jopa parhaita kavereita! Mutta, nyt mä lopetan, jotta sulle jää aikaa lukee Tiinan kirje. Anteeks, jotta teille, Anna ja Laura, jää aikaa lukee Tiinan kirje. Hih, se kirjoitti sen oikeasti sen vaihtarille, ja aika paljon valheita lipsahti.. Tsih.

Rakkaudella, 
Hanna

 Hei minä olen Tiina. Olen 13-vuotta, ja pidän hevosista. Minulla on kolme hevosta, ja aasi. Aasi on veljeni. Eikä ole. Se on minun! Hevoseni ovat täysverisiä arabialaisia; Sissi, Sussu ja Sassa. Osoitteeni on: Tiina Jasmin Perkkola, Kivitie 16c, Mides. Odotan sinua jo innoissani!
Terkuin Tiina Jasmin.

''Hmm.. Mitäköhän se Tiinan vaihtari tiinasta mahtaa ajatella?'' Anna kysyi Lauralta. ''En tiedä. Mutta täällä, Girtownissa tähän aikaan alkaa äidinkielen tunti,'' Laura kikatti, kun tytöt juoksivat sisään luokkaan. Juuri ennen opettajaa. ''No niin, tässä on Amy Silppi. Hän on se uusi tyttö, ja hän asuu Lauran luona,'' äidinkielen opettaja Riina sanoi. ''Anteeksi Riina, mutta se on Anna,'' Anna sanoi. ''Anteeksi, öh, Anna!'' Riina huudahti. ''Kerros nyt itsestäsi, jotta opimme tuntemaan sinut, kun olet täällä tämän vuoden ajan,'' Riina kehotti. ''Hyvä on. Olen siis Anna Silppi, kolmetoista, kuten tekin. Pidän pop-musiikista, ja tällaisita vaatteista,'' Anna sanoi ja pyörähti lattialla. Anna oli pukenut päälleen minishortsit ja napatopin. Tummat hiukset aaltoilivat selässä. Pojat ja tytöt, enne kaikkea tytöt, tuijottivat Annan rohkeutta pukeutua, miten halusi. ''Kotona, Midesissä, minulla on kissa ja hevonen. Mutta täällä Girtownissa minulla on vain Laura, jonka luona asun. Lauran perhe on oikein mukava, Leena-täti mukaan laskien,'' Anna sanoi. ''Nyt, oppilaat, sanokaa nimenne. Sukunimi myös, jotta Anna oppii tuntemaan teidät!'' Riina huudahti. ''Pertti Masch,'' eräs hieman pulskan puoleinen poika sanoi. ''Amy Valli!'' Nuori cheerleader kiljahti innoissaan ja veti spagaatin. Anna katsoi silmät suurina. ''Minä olen Jessi Varma,'' Jessi sanoi ujosti. ''Moi Anna! Mä voin esitellä Girtownia sulle. Mun nimi on sit ihan tiedoks vaan Jessica Gilbet,'' Jessica sanoi. ''Ei kiitos, Jessica. Laura lupasi jo,'' Anna sanoi reippaasti Jessicalle. ''Minä olen Sonja Gi.'' Sanoi Riinan siskontyttö Sonja. ''Minä Kalle Mullenberg,'' Kalle sanoi. ''Kallen takana istuu Kallen ujo sisko, Lissu Mullenberg,'' Riina sanoi. ''Hei vaan, Lissu!'' Anna huudahti. Lopulta tultiin viimeiseen jonoon. ''Laura Saarinen, tsih,'' Laura sanoi. ''Ellen Österlund,'' ujo tyttö sanoi.  ''Ville Mäkimaa, '' Ville sanoi ja vilkuili vieressä istuvaa Susannea. ''Älä tuijota, nörtti!'' Susanne huudahti. ''Mut sun kaunis ulkomuotos vetää mua puoleensa, Suski,'' Ville sanoi. ''Äh, lopeta! Sä oot ällö, Ville. Mä oon Susanne Laine, '' Susanne sanoi ja vilkui paha enteisesti Lauraa, jonka kanssa Susanne oli riidoissa. Kun Malla, Iina, Veera ja Leah olivat esitelleet itsensä, (Malla Mäkinen, Iina Lumimaa, Veera Hilkulla ja Leah Simple), voitiin aloittaa tunti. Vaikka eihän siitä mitään tullut, kaikki kyselivät kaikkea Annalta, ja Anna oli siitä enmmänkin kuin mielissään. 

 

Koulun loputtua Laura ja Anna menivät bussilla keskustaan. ''Miksi me tänne?'' Anna kysyi katsellen ympärilleen. ''Meijän pitää vaihtaa bussia, tää toinen vie kotii,'' Laura sanoi ja nousi uudestaan bussiin. ''Meillä ei oo suoraa yhteyttä kotiin, vaikka muilla on. Siks mä joudun aina vaihtaa,'' Laura selitti. Anna hyväksyi bussin reitit, ja nousi Lauran viereen penkille. Bussi körötteli läpi kauniiden laaksojen, kauneiden kotien.. Kunnes bussi pysähtyi. Sisään nousi Jessica Gilbert. ''Voi ei, painu matalaksi!'' Laura suhahti ysätävälleen.